Budapestről valameddig Ázsiába

2016. június 07. 09:57 - Powerpill

1. nap - Indulás előtt

2016.06.07 - Budapest, Magyarország

 

Sokat gondolkoztam melyik nap is legyen a hivatalos első, hisz pár perccel éjfél előtt indul a buszom Varsóba, de mivel ez ma este van, így erre esett a választásom. Mivel gyakorlatilag ma még itthon vagyok egész nap, naplóbejegyzést nem fogok írni, inkább összefoglalom pár sorban, a piszkos anyagiakat, amit indulás előtt érdemes rászánni egy ilyen túrára. Ha valakinek ilyen őrült ötlete támadna, mint nekem, a következőkre készítse fel a pénztárcáját mielőtt nekivágna a Nagy Ismeretlennek:

Vízumok:

Ezek országonként eltérő költségeket jelentenek, és mivel évről-évre változnak, nem akarok nagyon belemenni. Ilyen hosszú útra viszont nagyon fel kell készülni, mivel főleg az ex-kommunista országokban nagyon szigorú a beléptetés.Leírhatnám, mi mennyi hány óra de nem szeretnék egy információs blogot írni, ráadásul a neten sokkal jobban leírják ezeket, mint én valaha is tudnám. Tájékozódáshoz ajánlom a http://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasi-tanacs oldalt. 

Én, mivel nem volt kedvem követségekre járni, sorban állni, és stresszelni, ezért a Vista utazási irodán keresztül intéztem az összes vízumomat. Remek szolgáltatás és csak ajánlni tudom, de költségeket pl itt lehet megfogni. Nekem a 4 vízum (orosz, mongol, kínai, indiai) 125.000-be került mindennel együtt, ezt simán le tudod szorítani a felére, ha szeretsz ügyintézni. Viszont tényleg sok a munka vele, ha úgy szeretnél utazni, mint én, hogy nem foglalsz szállást, vagy fizetsz be egy szervezett útra.

Felszerelés:

Előző bejegyzésemben leírtam nagyvonalakban, mit viszek. Úgy alakult, hogy nekem majdnem mindenből újat kellett vennem, mert a régi dolgaim fokozatosan megadták magukat, így ez megdobta kicsit az induló-pénzemet. Egy jó kényelmes cipő, hátizsák, hálózsák, túlélócuccok fél évre, gyorsan a százezres magasságokba repít.

Túrák:

Ez kicsit ellentmondásos azzal, amit hangoztatok, hogy nem megyek szervezetten sehova azonban vannak helyek, ahol érdemes megfontolni, hogy befizessünk valamire. Itt Tibet dobja meg nagyon a dolgot, és mivel oda nem lehet hivatalosan nem kínai utazási irodán keresztül menni, elkerülhetetlennek látszik egy szervezett túra. Itt kb 300.000 Ft-ot érdemes számolni egy 10 napos körútra, ami Kathmanduban ér véget. Én a Tibet Vista céget választottam (úgy látszik, a Vista végigkísér az utamon), aminél biztos van olcsóbb, de nem érdekel. Hardcore backpackerek biztosan ki tudják ezt az egész procedúrát kerülni, ezáltal megspórolva közel 1000 Eurót, de ezt majd kint kiderítem lehet-e és leadom a drótot.

 A másik hely, ahol befizettem egy 8 napos túrát, Mongólia. Mivel itt egyedül leszek, UAZ-t bérelni nem fogok, stoppolni, meg nincs kedvem a Góbi-sivatagban. A voksomat a Manlai's Budget Tours mellett tettem le (http://guesthousemongolia.mn/), amiről rengeteg rosszat olvasni a neten, de a többi túra ennek a duplájánál kezdődik, és ez tűnik a legautentikusabb mongol élménynek (szar autók, jurták, stb). Ez kb 150-200.000 Ft-ba fáj, függően attól, hányan jelentkeznek még azokra a napokra, amikre én (eddig 3-an vagyunk, ami nekem 100$-al jelent kevesebb költséget, mintha egyedül mennék).

Itt említeném még meg a múzeumjegyeket is, amiket mindenki maga dönti el, mit, hogyan, mikor. Én pl előre csak  szentpétervári Hermitázsba vettem jegyet, elkerülendő a sort, és hogy elkeljen minden aznapra. Ezek nézány ezer forintos tételek, kb mint itthon.

Utazás:

 Ez megintcsak egy olyan dolog, amit ki-ki a maga módján intéz, de javaslom legalább azokat az utakat kifizetni és lekötni, amik határátlépéssel járnak. Az EU-n belül ez nem kell, bár én megcsináltam, de Oroszországba és -ból mindenképpen. A Helsinki-Szentpétervár vonatjegy már megvan, az Ulan Ude - Ulanbátor busz még szervezés alatt. Utóbbira van vonat, de a beszámolók szerint az út 18 és 32 óra között bármennyi lehet, ráadásul drága, a busz meg 12-13 óra alatt odaér. Ugyanez vonatkozik az Ulanbátor-Peking útvonalra is, bár ez utóbbit csak a helyszínen fogom elintézni (szerintem stoppal, mert a határátkelés jármúvel minimum 4-6 órát vesz igénybe), kell egy kis kaland.

Továbbá érdemes előre lekötni az éjszakai vonatutakat, mert gyorsan elfogynak a jobb helyek, aztán az ember gyorsan a budi mellett találhatja magát 2 részeg orosz matróz között, akik mennek vissza Vlagyivosztokba az eltávról. Nekünk 3 ilyen éjszakai utunk lesz, Kazany és Yekaterinburg, Tomsk és Krasznoyarszk, valamint Krasznoyarszk és Irkutszk között. Ezek hosszú és unalmas utak, nem érdemes nappal menni. Egy jegy 10-20.000 ft között van, másodosztályra (van ennél olcsóbb harmadosztályú jegy is). Jegyet csak az orosz vasút oldalán intézzen az ember (http://pass.rzd.ru/main-pass/public/en), mert minden egyéb, főleg külföldi oldal, ahol lehet online foglalni, iszonyatosan lehúzza az embert (talán a tutu.ru nem annyira, ráadásul az egy nagyon hasznos kis oldal).

Szóval összefoglalva a fentieket, indulás előtt érdemes pár dolgot előre kifizetni, hogy csökkentsük a menetközbeni stresszt, de pl szállást is max úgy érdemes foglalni, hogy ingyenesen lemondható legyen 1-2 nappal az érkezés előttig és ne kelljen bankkártya adatokat megadni hozzá. A szabadság, hogy az ember tulajdonképpen oda megy, ahova, és amikor akar, sokkal többet ér, mint az a pár tízezer forint amit meg lehet spórolni egy kis szervezőmunkával.

Este irány Varsó.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://foldonvizen.blog.hu/api/trackback/id/tr328785706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mentolos szalonna 2016.06.07. 17:26:32

Lélekben veled vagyok brada!
Budapestről valameddig Ázsiába
süti beállítások módosítása