Budapestről valameddig Ázsiába

2016. június 14. 20:30 - Powerpill

8. nap - Az új kedvenc városom

Riga - 2016.06.14

wp_20160614_17_50_17_pro.jpg

Szerintem ez a fenti kép elég beszédes. El kell jönni Rigába mindenkinek! A bemutatkozó bejegyzésemben írtam, hogy nem fogok útiblogot csinálni, így a városleírást és az épületekről készített képeimet kihagynám. Jön ide Wizzair, tessék felülni rá, és egy átlagos péntek este áráért ki lehet jönni.

A nap úgy indult, ahogy eddig, igaz, börtönben még nem keltem. Nagyon faszán sikerült aludnom, lehet ez a nyugodt környezetnek volt betudható, vagy csak a többszáz ember kísértő lelkének, akiket ott végeztek ki. Az út Rigába nagyon hosszú volt, több, mint 3 és fél óra busszal, és mivel olyan volt, mint otthon a Volán, megállt minden fánál, és felszedett minden embert függetlenül azok szagállpotától. Iszonyatos állapotok uralkodtak kb 20 percen keresztül a buszban, amikor egy öreg, italtól megviselt, vizet csak a Szovjetúnió felbomlásakor látott arc felszállt és pont mögém beült. Szerencsére nem jött végig, de kicsit elbizonytalanított, mert sanszos, hogy kifogok egy ilyet az orosz vasúton, csakhogy ott nem 20 perc van két megálló között, hanem lehet, hogy 16 óra.

(Amúgy a buszról annyit figyeltem meg, hogy intha Lettország sutyerákabbul nézne ki, mint Litvánia, a falvak és az egész sokkal lepusztultabb, sokkal szovjetebb. Az emberek is máshogy néznek ki, nem csak fizikailag, hanem az öltözködésük is. Ez persze a fővárosra nem igaz, az olyan, mint bármely európai város.)

Mindenesetre minden megérte, mert Riga az egyik legszebb város, ahol eddig jártam. Tudom, mert megbizonyosodtam róla kétszer is, mivel ennyiszer kellett körbejárnom az egészet. Történt ugyanis, hogy elindultam felfegyverkezve a fényképezőgépemmel, és egymás után lőttem a fotókat a városról, és csak gyönyörködtem az épületekben, és a kis utcákban, így oda sem figyeltem, mit ír ki a kijelző, csak mentem, és kattintgattam. Természetesen hullafáradtan és csak a vacsorára gondolva vettem észre, hogy nincs a gépben memóriakártya. Bent hagytam a hostelben, a számítógépben! Így volt aztán, hogy kurva idegesen, telefonnal végigrohantam újból az egész városon, és megcsináltam kb ugyanazokat a képeket. Persze a minőségük nem lett olyan jó, kell majd rájuk egy szerkesztést tolnom otthon, de ez van. Nem is dicsekszem itt el most velük, lehet a Google-el nagyon szép képeket találni a városról, én inkább elmegyek, megnézem az Izland - Portugál meccset. 

02_riga_68.jpg

02_riga_67.jpg

02_riga_32.jpg

02_riga_11.jpg

02_riga_63.jpg

02_riga_52.jpg

A délutáni magyar - osztrák azért nagyon ott volt, egy finn kocsmában sikerült néznem belőle egy jó részt, sajnos a gólokról lemaradtam. Valami miatt itt nem mutatják az EB-t sok helyen.

Címkék: Lettország Riga
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://foldonvizen.blog.hu/api/trackback/id/tr338810422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Budapestről valameddig Ázsiába
süti beállítások módosítása