Budapestről valameddig Ázsiába

2016. június 27. 14:26 - Powerpill

20. nap - Ki a városból

Vladimir - 2016.06.26

Ma végre magunk mögött hagytuk a városokat és beléphettünk az igazi szovjet Oroszországba. Igaz, a vonat amivel Vladimirbe értünk, felülmúlja az otthoni legjobbakat is, de mondjuk ez nem nehéz. Én már ezt a távot a Transz-Szibériaival akartam megtenni, de aztán túl nagy volt a kísértés, hogy korán induljunk és gyorsvonattal menjünk, így egy napba bele fogjuk tudni zsúfolni Vladimirt és Suzdalt, hogy aztán majd holnap ne este érkezzünk meg Nizsnyij-be, és tudjunk pihenni.

Moszkva után nagyon jó volt kimozdulni, és látni az orosz valóságot. Igaz, hogy innentől a túra hátralevő részében ezt fogjuk csak látni, de ezért is jöttünk. A vonat Vladimirig közlekedett, ami maga egy szovjet város, első blikkre semmi vonzó nincs benne, de a buszról, úton a házigazdánk lakásába (innentől megint Couch Surfinggel utazunk), láttam néhány helyet, ami délután érdemesnek tartottam meglátogatni. A nap fő célja azonban Suzdal volt.

Vladimir csodálatos szovjet állomásépülete

Miután a hátizsákokat otthagytuk Vladimirben, fogtunk egy kisbuszt, ami valamivel kevesebb, mint egy óra alatt átért Suzdalba. Mivel ez nem egy híres város, egy pár szóban annyit mondhatnék el róla, hogy amikor Moszkva még csak egy pár istálló volt, ez volt az oroszok vallási és kulturális központja, így rengeteg tárgyi emlék van kiállítva a 9-11. századból. A vallási épületek is nagyrészt a 18. sz előtt épültek, de annyira nincsenek jól karban tartva, mint a fővárosi, vagy szentpétervári társaik. A város maga olyan, mintha a 20. század elkerülte volna, aminek az az oka, hogy anno a városatyák Vladimirrel versenyeztek, hogy hol épüljön meg a Transz-Sibériai vasút, amiben az utóbbi nyert, így Suzdal gyakorlatilag érintetlen maradt és konzerválódótt. Természetesen azért panelházat meg Lenin szobrot ők is kaptak, de ezt szerintem senki nem úszta meg a múlt században. A város tömve van orosz stílusú faházakkal, amik nagyon szépen ápolva vannak, főleg a főút mentén.

Megnéztünk egy pár vallási épületet, amiktől azért kezd csömöröm lenni, továbbá itt található a moszkvai Kreml dédapja, ami jópárszáz évvel idősebb ismertebb leszármazottjánál. Van továbbá egy fatemplom múzeum a város határában, ami nagyon szépen bemutatja a régi orosz építészetet és az életmódot. Ha átverekedjük magunkat a kínaiakon, egész különleges dolgokat láthatunk itt.

Suzdal után hulla fáradtam visszabuszoztunk Vladimirbe, aminek az óvárosát körbesétáltuk. Itt is van sok vallási épület, de pár szép ház és hangulatos park is akad, ami miatt érdemes ide ellátogatni. Moszkvából meg lehet csinálni az egész túrát egy nap alatt. Ha az ember reggel elindul vonattal Vladimirbe, körbesétálja az óvárost egy-másfél óra alatt, utána meg irány Suzdal, szerintem teljesen tartható.

Este még találkoztunk egy étteremben a házgazdánkkal, akivel nagyon jót beszélgettünk egy korsó sörital társaságában, de haza kellett jönni, mert holnap korán reggel irány Nyizsnyij Novgorod.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.