Budapestről valameddig Ázsiába

2016. június 10. 10:23 - Powerpill

3. nap - Megint a buszon

Vilnius - 2016.06.09

 

Gyors varsói pihenőm után  megint a Lux Express buszára várakozva találtam magam. Reggel 9-re sikerült odaérnem az állomásra, mivel az előző napi eltévedés-hullámom nem folytatódott ma reggel. Sokmindent nem lehetett itt csinálni, még csak sétálgatni sem, mivel egy autóút-csomópont kellős közepén van ez az egész dolog. Egy ausztrál sráccal sikerült lejattolnom, aki éppen Budapestre tartott, de fogalma sem volt, hogy hogyan és mivel, így elirányítottam őt a pályaudvarra, hogy szerezzen egy krakkói vonatot, mert onnan már könnyebb lesz lejutni. Lehet, hogy nagyon kibasztam vele, de látszott rajta, hogy neki teljesen mindegy, merre. Sokat nem tudtunk beszélgetni, meglátszottak rajta a céltalan utazással és az alkohollal folytatott csaták nyomai, és ránézésre nem a srác állt nyerésre.

A buszút annyival volt másabb, mint Varsó fele (leszámítva, hogy nappal utaztunk), hogy Európa talán legunalmasabb táján haladtunk vagy 8 órán keresztül. Földek-erdő-földek-erdő-földer-jellegtelen falu, kb ez ismétlődik. Litvániába átérvén sem sokat változik a táj, csak a települések lesznek sokkal szovjetebbek, több a beton és a lepusztult, elhagyatott mezőgazdasági épület az út mellett.

Kerülővel, Kaunason keresztül mentünk Vilniusba, így mehetek vissza holnapután ugyanide, de sebaj, mert ahogy beértünk Vilniusba láttam, hogy megérte ezt a kitérőt megcsinálni. Messziről látni lehetett már a toronyépületeket, amikből nyilvánvalóvá vált, hogy azért itt sem a szocreál az ami manapság már dominál. A város nagy. Vannak kifejezetten lepusztult negyedei, az utak kifejezetten szarok, de a történelmi városmag mindenért kárpótol. Én egy max Varsó méretű óvárost képzeltem el, de csalódnom kellett, mert az ország és Vilnius méreteihez képest nagyon nagy. Becsekkoltam a hostelbe, és gondoltam, gyorsan körberohanok a belvárosban, megnézem, holnap mit kell látni. Hát nem sikerült. Rengeteg kis utca és látnivaló, éttermek, bárok, miegymás követi egymást. Talán Varsó épületei érdekesebbek, de itt sokkal több régi van, és nem tudom, a holnapi nap elég lesz, hogy bebolyongjam az egeészet úgy, ahogy azt szeretném, főleg, mivel délig tervezem aludni.

wp_20160609_19_38_02_pro.jpg

A hostel maga retek, de nem számítottam többre 8 Euro/nap árért. Az ágy viszont kényelmes, engem csak ez érdekel. 3 ukrán építőmunkással osztozom a szobán, így az éjszakai hangélmény garantált, remélem, a szagélmény nem.

Holnap hál'istennek nem kell menni sehova, jöhet a város felfedezése.

wp_20160609_21_11_11_pro_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://foldonvizen.blog.hu/api/trackback/id/tr618797008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Budapestről valameddig Ázsiába
süti beállítások módosítása