Budapestről valameddig Ázsiába

2016. június 18. 09:19 - Powerpill

11. nap - Egy majdnem nagyon drága nap

Tallinn - 016.06.17

3 óra alvás után elindultam Tallinnba. A buszutat sikerült teljesen végigaludni, ami nagyon kellett, de még nem teljesen voltam ébren, amikor megérkeztünk, így sikerült a kis táskámat, amiben a fényképezőgépet, és egyéb napközben szükséges dolgokat tartom, fent hagyni a csomagtartóban. Ez persze nem rögtön jutott eszembe, hanem kellett vagy fél óra. Amikor kiderítettem, hova is kell mennem a városban a hostelbe, és memorizáltam az utat, indultam volna, de valami hiányzott.

Ekkor jöttem rá, hogy a fotóstáska nem lóg az oldalamon. Biztos a fáradtság miatt, de nem kezdtem el pánikolni. Kb fél óra szervezkedés után előkerítették nekem a buszt és a sofőrt, és megtaláltam azt a szart fent a buszon. Nagyon megörültem, mert kb az egész utam más irányt vett volna a műszaki cikkeim nélkül, ráadásul azért ez lett volna egy több mint 100.000Ft-os veszteség rögtön így az elején.

Szóval így boldogan sétálok befele a belvárosba, amikor rájöttem, hogy teljesen más irányba indultam el. Leültem egy parkban, és újraindytottam a motorjaimat, mert 20-25 kiloval az ember hátán nem a legjobb dolog kitérőket tenni. ívégül is sikerült eljutnom a helyre, ami szuper. Egy hatalmas hostel bent a város kellős közepén, tele emberrel, ráadásul az ágy is az eddigi legkényelmesebb indulásom óta.

02_tallinn_1.jpg

Tallinnban a tegnap leírtak csak erősödtek bennem. Ez igenis egy már-már teljesen nyugat európai város, tele modern épületekkel, jól szervezett közlekedéssel, és tisztasággal. Az ember ha nem tudná, hol van, azt mondaná Finnországban. Erre a helyi nyelv is ráerősít, mivel én megmondom őszintén, hallásból nem tudom megkülönböztetni az észtet és a finnt. Ahogy viszont angolul beszélnek, nagyon cuki, imádom az akcentusukat, főleg a csajokét. Persze mondanom sem kell, hogy utóbbiból a felhozatal valami egészen kiváló.

Délután, természetesen leszakadt az ég, és esett is éjfélig, amíg az esti meccs véget nem ért. A városnézést úgyis holnapra időzítettem, de természetesen megint keresztülhúzták a számításaimat. Jön az sms, hogy a holnapi Helsinkibe tartó kompomat törölték a szar idő miatt, és hogy sok sikert. Hát már látom, holnap is egész nap szervzkednem kell, mert a neten látottak alapján azért nem fél óránként vannak a kompok, ráadásul a Linda Line kivételével mindegyik drága. Remek kis nap, biztos nem fogok városnézni. Emiatt gondoltam, hogy este gyorsan körberohanok még szakadó esőben a városon, hogy legalább lássak valamit.

Amit láttam, az valami egészen szép volt, a három főváros közül talán ez tetszett a legjobban. A középkori városmag gyakorlatilag teljesen egyben maradt, még a városfal is áll, és körbe lehet rajta menni az egész város körül, mint Dubrovnikban. A főtér nekem leginkább Brugges-höz hasonlít, étterem étterem hátán és teljesen eredeti állapotukban megőrzött (vagy újjáépített) épületek.

wp_20160617_20_14_50_pro.jpg

Tallinn főtere a régi városházával, szakadó esőben, telefonnal fotózva

02_tallinn_20.jpg

02_tallinn_23.jpg

02_tallinn_31.jpg

 

02_tallinn_38.jpg

02_tallinn_8.jpg

Este még megnéztük a meccseket a hostelben pár sráccal, de fél 1-kor kidőltem. Kemény nap volt. Holnap remélem irány Helsinki.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://foldonvizen.blog.hu/api/trackback/id/tr998820034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Budapestről valameddig Ázsiába
süti beállítások módosítása