Budapestről valameddig Ázsiába

2016. június 19. 08:42 - Powerpill

12. nap - Vissza Skandináviába

Helsinki - 2016.06.18

Több mint egy év svédországi élet után nem Skandinávia volt az első hely a listámon, ahova visszakívánkoztam. Helsinki azonban annyira nem esik útba semmilyen túra alkalmával, hogy gondoltam, beiktatom ebbe. Nem elhanyagolható az a tény, hogy innen lehet a leggyorsabban eljutni Szentpétervárra, és állítólag itt a legsimább az orosz beléptetés.

Szóval tegnap kaptam egy smst, hogy a kompot, amivel mentem vola, lelőték, és 4 napig nem megy a társaság egyik hajója sem. Mivel nem vagyok ismerős a Tallin - Helsinki kompmenetrenddel kapcsolatban, gondoltam, reggel kimegyek a kikötőbe, kinézek egy késői hajót és estefele átmegyek, hisz úgyis egész éjjel világos van. Na, ennek a tervnek tett be, hogy változatlanul úgy esett az eső, mintha sosem akarna elállni, így úgy döntöttem, a tallinni nap nem ér annyit, hogy szarrá ázzak, inkább elindulok a ma esti szállásomra, ami nincs közel amúgy sem. Amint kiértem a kikötőbe, azonnal indult a komp, és nem is volt annyira drága a 2.5 óra útért. 

Ezek igazából nem kompok, hanem úszó városok. 10 emeletes szörnyek, amik csak arra várnak, hogy pár ezer szomjas finn mágszállja őket. Ami ezt a hajót illeti, nem ez volt az, amin a durva dolgok történtek, azok inkább a vasárnapiak, amikor a finnek hazatérnek a hétvégi észt ivászatukból, de még egy utolsót odabasznak a partynak a hajón. IItt is lehetett látni pár furcsa arcot, de ezek inkább csak a nagyüzemi sörbeszerzést űzték. Amikor azt mondom nagyüzemi, az tényleg úgy is van. Kézikocsikkal szállnak fel a hajóra és rápakolnak 12-15 rekesz söritalt, mivel a hajón nem 500, hanem csak 300 forint egy doboz. A bárban amúgy 5 eurót fizettem egy korsó helyi olcsó sörért, amitől gyorsan eszembe jutott, miért is nem hiányzott a világnak ez a része. És ez még olcsónak számított, a 12 Eurós száraz sonkás szendvics viszont már tényleg túlzás volt.

01_ferry_2.jpg

Természetesen szakadó esőben sikerült megérkeznem, de szerencsére a tömegközlekedés itt kiválóan meg van szervezve, kb azonnal megtaláltam az utat a hostelem felé, ami a város másik végén van. Ráadásul minden ki van írva svédül, ami hatalmas segítség, mert nem ebből a töttöröttötö nyelvből kell kihámoznom a dolgokat, hanem valamiből, amit beszélek is. A szállás maga egy remek kis hely, egy nagy családi ház van átalakítva hostellé, és egy helyi srác viszi egyedül, akinek van vagy 6 macskája is. A nap hátralevő részét (kb 3-ra értem ide) itt töltöttem, csak vásárolni mentem ki a boltba. A városnézés holnapra marad, hacsak el nem mossa az eső.

02_helsinki_67.jpg

A szállás, ezt kellett megtalálnom

Megismerkedtem pár érdekes figurával. Az egyik egy angol félig-meddig csöves, akinek a város elkobozta az összes cuccát (=kidobták a szemétbe), mivel tiltott helyen sátrazott, és mivel épp "Takarítsuk el a román cigánytáborokat" (ez nem vicc) akció van, az ő cuccainak is mennie kellett, így mindenét elvesztette, beleértve a papírjait is. Pont ma este jött vissza a hostelbe, miután 2 napig éhségsztrájkolt a városháza előtt az esőben. Sikertlenül. Pattintottunk egy sört és megnéztük az esti magyar-izlandot, amivel nekem véget is ért ez a nem túl izgalmas nap.

Holnap változatlanul Helsinki.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://foldonvizen.blog.hu/api/trackback/id/tr548821966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Budapestről valameddig Ázsiába
süti beállítások módosítása