Budapestről valameddig Ázsiába

2016. július 16. 14:48 - Powerpill

38. nap - Olkhon - Irkutszk rally '16

Irkutszk - 2016.07.14

Örülök, hogy nem kell többet ezen a helyen reggeliznem, mert én azért szeretek valami döglött állatból készült terméket a számba tenni reggelente, hogy legyen erőm. Valahogy a palacsinta nekem nem reggeli. Megettük, és el is hagytuk Khuzirt, várt ránk egy egész napos móka a legfaszább földutakon.

Történt, hogy a komp pont az orrunk előtt ment el, így másfél órát kellett várnunk az átkelésre valami miatt. Én elmentem sétálni, és lőttem pár képet:

Ez a kocsisor bár nem tűnik hosszúnak, minimum 3 órás várakozást jelent, mivel a buszok elsőbbséget élveznek. Valami egészen fantörpikus lehet itt várni a semmi közepén ennyit. Miután átértünk, megláttuk, mi van a másik oldalon, ugyanerre a kompra várva. Szorozzuk fel ezt a sort minimum 15-tel. Elképzelni nem tudom, mennyi időt vehet igénybe az átjutás, de hogy itt autót nem fogok bérelni, ha még egyszer erre járok az szent.

A mostani utunkon nem volt büdös kutya, meg gonosz öreg néni, viszont volt egy félőrült orosz sofőr, aki, bár nem hittem, hogy ez lehetséges, de simán tudta nyomni a 150-et földúton. Néha akkorákat ugrattunk, hogy a kínai aki előttem ült az első székben, kiesett. Legalább tudom, miért hívják a járgányt Renault Jumpernek. Amit még nagyon élveztünk, hogy a forma, gondolom költségkímélés végett, nem kapcsolta be a légkondit, inkább a kinti levegőt fújatta be. Mire visszaértünk Irkutszkba, a hátizsákom, ami a buszban mellettem volt a földön, olyan poros lett, hogy egy egész doboz törlőkendőt elhasználtunk, hogy elfogadható állapotba kerüljön és fel tudjam venni.

Mindketten elég szarul éreztük magunkat a levegőtlen utazás és a rázkódás miatt, így úgy döntöttünk, hogy kicsit sétálunk. Ez a kicsi lett minimum 10km, mialatt végigjártuk Irkutszk nevezetességeit. Bár ez egyike a szebb városoknak, ahol jártunk, kiemelni csak ezt a két templomot tudnám, ami más:

Hangulatos az egész hely és olcsó, szóval tényleg érdemes itt megállni, a francba Krasznojarszkkal meg Novoszibirszkkel. Van csomó kifőzde is, amiket egész utunk alatt szívesen kerestünk fel, mivel olcsóbb ezekben enni, mint vásárolni és főzni, viszont igazi jó orosz kajákat lehet kóstolni nevetséges árakon (tény, hogy bele lehet futni olyan szarokba, hogy elmondani nem tudom).

Ugyanabban a hostelben szálltunk meg, ahol 3 napja (az a neve, hogy Magas), mivel az internetelérést leszámítva minden tökéletes volt itt, teljesen új az egész, még nincs leharcolva, ráadásul pont a pályaudvar mellett van, ahonnan nekem holnap indulnom kell.

Irány Ulan Ude

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.